суббота, 2 апреля 2016 г.

Олександра Крюкова. Львів

Моя незабутня подорож почалась з довгої ночі в поїзді.   І ось нарешті ми у Львові! Було ще темно; ми викликали таксі і поїхали в нашу квартиру,щоб залишити речі  і одразу ж поїхали на екскурсію!  (І ДЕНЬ)

Спочатку була вирізьблена з каменю Каплиця Боїмів. «… Гляньте й побачте, усі, хто дорогою йде: чи є такий біль як мій біль…»  – ці слова латиною важко побачити знизу. Саме вони написані під скульптурою задумливого Ісуса на даху. Поневолі зупиняєшся і теж задумуєшся… Такий він сумний… І я чомусь засумувала… До речі: дверний замок в каплицю, якому вже 4 століття, все ще працює!   Поруч знаходиться Латинський собор, де я вперше побачила справжній орган!
На Площі Ринок ми постійно заплутувалися і не розуміли, звідки ми прийшли і куди нам іти. Думаю, це тому, що наше слово «ринок» походить від німецького der Ring, що означає кільце або замкнений простір, от цей львівський простір нас і замкнув в себе всередині! Але я про це зовсім не шкодую, адже там можна гуляти не те що годинами – мабуть, днів і місяців не вистачить, щоб роздивитися прекрасні кам'яниці (це такі будинки кам'яні, вони тут всі однакового розміру (але зовсім не однакові на вигляд!) і побудовані впритул один до одного, бо земля тут була дуже дорога, от і економили в такий спосіб). Ратуша з її левами і цікавими історіями, скульптури, орнаменти, маскарони і латинські надписи на кожному шматочку кожного будинку… А ще – майстерні шоколаду, карамелі, пряників! От де справжнє свято!

Відтоді я знаю, що дзигармайстер – це не той, хто робить дзиги, а той, хто ремонтує годинники, п'єц – це пічка, а таємниче «зайти до пана Едзьо» означає відвідання туалету; знаю,  що у Львівському Арсеналі не тільки зберігали зброю, а й була кімната тортур і жив міський кат. А біля пам*ятника художнику Епіфанію Дровняку  (який ледве вмів писати і читати, зате своїми картинами прославився на весь світ), загадують бажання. В нього таке добре обличчя! Кажуть, що він допомагає всім творчим людям. От і я не втрималася, теж дещо попросила, але що саме – не скажу! СЕКРЕТ! J   Ще ми були в Домініканському соборі. Він дуже величний і гарний, але на мене справив якесь гнітюче враження… Ніби і не страшно, але якось не по собі… Може, це тому, що домініканці були інквізиторами? В Аптеці-музеї, якій вже 300 років, і зараз можна купити ліки, а також побачити старовинний аптечний посуд, ваги і інші давні речі. А ще лише там продають оригінальні ліки за старовинним рецептом -  «Залізне вино», яке підвищує гемоглобін. Але одночасно воно ще і покращує апетит, тому я утрималась... Якщо зважитесь на покупку, то не забудьте, що пити його потрібно через соломинку, щоб не зашкодити зубам!
У Вірменському соборі нас найбільше зачарувало світло із віконниць, в Копальні кави ми, як справжні шахтарі, ходили в касках по кавовій шахті і спостерігали, як готують каву  паяльною лампою з вогнем. В узбецькому ресторанчику бачили узбекську наречену і познайомились з Бабаєм J. Але найцікавіше мені було в Домі легенд, будинку львівського сажотруса. Особливо гарна там тераса, де можна було залізти в димохід, покататись на «літаючому» автомобілі з весламиі пропелером, покидати монетки в шапку сажотруса. А ще ввечері там відбувається справжнє диво: по стіні їздить трамвайчик, а дракон на стіні оживає і плюється вогнем з кожним ударом годинника СПРАВЖНЬОГО львівського часу.

Додому повернулись пізно і дуже стомленими, але день був надзвичайним!

ІІ ДЕНЬ

Прокинулись дуже рано, але з дуже гарним настроєм, тому що знали, що на нас чекають нові пригоди та враження. Швидко поснідавши, поїхали на Погулянку, де приймали участь в святі «День пластуна-2016». Погулянка – це такий район у Львові, назва якого походить від слова «гуляти», бо там дуже тихо, спокійно, є великий гарний парк і Ботанічний сад. А ще там розташоване Личаківське кладовище і туди важко добиратися, бо всі дороги перекопані і трамвай зараз не їздить… До речі, хтось знає, чому свято саме «пластуна», а не «пластунки» чи «пластунів»?   Вивчила нове слово – «гендерна дискримінація» J
Після шумного свята ми всі поринули у спокій Личаківського кладовища, захоплювались старовинними скульптурами, згадували видатних людей, які тут поховані (Іван Франко, Соломія Крушельницька, Володимир Івасюк, Ігор Білозір).  Цей цвинтар існує вже майже 250 років, на ньому з давніх-давен ховали здебільшого заможних і видатних мешканців міста. Кожний надгробок тут – це витвір мистецтва, в кожного своя історія і безліч легенд. Це дуже особливе і містичне місце, воно навіює дивний спокій… Тут все, що здавалося важливим, відходить кудись вбік, і дуже легко розмовляти з небом.

Але життя не стоїть на місці! На пообідній прогулянці нас вже чекали Музей пошти, Чорна кам*яниця і Кам*яниця Корнякта. Далі був казковий і чарівний Італійський (або Венеціанський) дворик, в якому відчуваєш себе середньовічною королевою! Ми їли справжній львівський шоколад, катаючись на лавці з левами , намагались «осідлати» Хвилю національного відродження на проспекті Свободи, скупили всі значки, наклейки і блокноти у пластовій крамниці та мандрували у часі в старовинному Палаці Потоцьких. Парадні зали для прийому гостей, ліпнина, позолота, різнокольоровий мармур… Тут дуже легко поринути в минуле, зразу уявляєш себе в довгій бальній сукні серед дам з віялами і кавалерів зі шпагами, чуєш музику і цокіт кінних екіпажів. Повертатися в реальність важко, але потрібно, бо надворі сутеніє, музей зачиняється, а ще раптом згадується, що на уявному середньовічному бенкеті пригощання теж були уявними…  Тому  швидко вирушаємо на пошуки цікавих місць, де годують не тільки смачними стравами, але і незабутніми враженнями!

Обідали ми в знаменитій Криївці, бачили посвяту у повстанці і співали різні пісні з веселими музиками. Вечеряли в не менш знаменитій Гасовій Лямпі. Виявилось, що я люблю шніцель! J А хто вгадає, що таке «льоди з мармелядою»? J
Так непомітно закінчився другий день…

ІІІ ДЕНЬ

Настав останній день нашої подорожі… Ми, як завжди, пішли гуляти по Львову, приміряли кайдани в Бернардинському дворі. Тут був монастир та костел Бернардинців, а зараз – історичний архів, але найпростіше шукати це місце за запахом –аромат смаженого м’яса чути навіть поза стародавніми мурами, тому що тут ще знаходиться Ресторація "М'яса та Справедливости", де готують безліч різного і смачного м'яса .  Але нам, на жаль, пора додому… Подумки попрощались зі Львовом і трамваєм поїхали до Личаківського кладовища, де на нас чекав автобус. Якщо зайти через головний вхід і пройти кладовище стежечками «наскрізь», то можна було значно скоротити наш шлях. Так ми і зробили. Та не так сталось, як гадалось… Ворота виявились замкненими! Ми до інших воріт – теж зачинено… А через 15хв. наш автобус відправляється!  Стемніло, визирнув місяць, а ми бігаємо між склепами і надгробками. Романтика! J Ні в кого не було такого святкування Дня закоханих! J  Раптом несподівано мою маму лизнув за руку песик. (Ніч. Кладовище.Могили. Ніхто не бачив, звідки він взявся. Ззаду. Зненацька. Щось мокре тицяється в руку. ) Ми вирішили, що то він вітається і хоче нам допомогти.  І він насправді показував нам дорогу і вивів до відчинених воріт!  Ми врятовані і щасливі, а мамі все одно потрібно було пофарбувати волосся! Від 'їжджаємо, хоч і зовсім не хочеться… Поїхали… Сумно… Але ми обов'язково повернемось, адже стільки таємниць чарівного Львова ще не розкрито!

Ця подорож була НЕЗАБУТНЬОЮ! До нових зустрічей, казкове місто Лева!